راشین صنعت

ساخت وبلاگ

فلاشینگ پنجره

در طول ساخت و ساز، یک سازنده اقدامات احتیاطی زیادی را برای محافظت از خانه در برابر آسیب آب انجام می دهد. یکی از مهمترین آنها نصب  فلاشینگ پنجره است، ماده نازکی که به قاب اطراف پنجره ها اضافه می شود و از نفوذ آب به داخل جلوگیری می کند.

با گذشت زمان، حتی یک شکاف کوچک در اطراف یک پنجره که به آب اجازه ورود می دهد، می تواند منجر به رشد قالب، پوسیدگی چوب و آسیب ساختاری شود که می تواند به تعمیرات پرهزینه نیاز داشته باشد. اگر نگران پنجره های خانه خود هستید یا به سادگی در مورد چشمک زدن پنجره ها کنجکاو هستید، برای یادگیری اصول اولیه این جزء کلیدی برای ضد آب نگه داشتن خانه خود، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

1. فلاشینگ پنجره، پنجره و خانه را از آسیب آب محافظت می کند.

در حالی که سایدینگ خانه به عنوان منبع اصلی محافظت از آن در برابر عناصر عمل می کند، پنجره ها و سایر نفوذها از طریق سایدینگ به ضد آب اضافی نیاز دارند. فلاشینگ - چه روی یک پنجره، سقف یا دودکش باشد - به گونه ای طراحی شده است که به صورت لایه ای نصب شود، مشابه روشی که زونا روی سقف قرار می گیرد. هر لایه متوالی با لایه زیر همپوشانی دارد تا جریان آب را به سمت پایین و دور هدایت کند.

2. چندین نوع فلاشینگ را می توان در یک پنجره نصب کرد.

سه نوع اصلی فلاشینگ عبارتند از دریپ درپوش، نوار فلاشینگ و وینیل قالبی و هر نوع برای قسمت های مختلف یک پنجره در نظر گرفته شده است. از موانع بخار نیز اغلب برای فلاشینگ پنجره ها در زمان نصب استفاده می شود.

درپوش قطره‌ای: در نوارهای فلزی Z شکل موجود است، درپوش قطره‌ای طوری طراحی شده است که در بالای پنجره قرار می‌گیرد، دقیقاً مانند یک سایبان کوچک، تا آب را به بیرون بریزد و از نفوذ آن به پشت پنجره جلوگیری کند.

نوار فلاشینگ: این غشاء خود چسب در رول های 4 اینچی و 6 اینچی عرضه می شود و به گونه ای برش داده می شود که در امتداد لبه داخلی دهانه ناهموار (قاب ساخته شده در دیوار برای نگه داشتن پنجره) قرار گیرد. هنگامی که در جای خود محکم باشد، نوار فلاشینگ به طور موثری از رسیدن آب به چوب دهانه ناهموار جلوگیری می کند.

وینیل قالب‌گیری شده: این نوع فلاشینگ پنجره که اغلب به آن «تابه آستانه» یا «تابه پنجره» گفته می‌شود، سفت و سخت است و از پیش ساخته می‌شود تا داخل دهانه ناهموار در امتداد لبه پایینی قرار بگیرد. دارای شیبی است که آب را به سمت پایین و خارج تشویق می کند. تابه های آستانه معمولاً در نصب پنجره های با روکش وینیل استفاده می شود، اما نه به همان اندازه روی پنجره های چوبی.

سد بخار: در حالی که از نظر فنی یک نوع فلاشینگ نیست، سد بخار - پوشش خانه که قبل از نصب سایدینگ روی تمام قسمت بیرونی روکش چوب نصب می شود - گاهی اوقات به عنوان فلاشینگ در هنگام نصب پنجره با پیچاندن آن در اطراف لبه های داخلی استفاده می شود.

3. فلاشینگ پنجره آلومینیومی بهترین گزینه برای همه خانه ها نیست.

اگرچه آلومینیوم یک فلز مقرون به صرفه و انعطاف پذیر برای فلاشینگ پنجره ها است، اما بهترین انتخاب برای همه خانه ها و مکان ها نیست. در مناطق ساحلی، هوای شور می‌تواند باعث ایجاد حفره و اکسید شدن آلومینیوم شود، به همین دلیل است که بهترین انتخاب برای مواد فلاشینگ در این مناطق نیست. به همین ترتیب، هوای آلوده شهری نسبت به آلومینیوم سخت است. اگرچه فلز به خوبی رنگ را می گیرد، اما فلاش آلومینیوم رنگ نشده در تماس با برخی از مصالح ساختمانی مانند بتن، ملات و چوب تحت فشار می تواند دچار خوردگی شود.

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 18:09

 

خريد سيستم گيمينگ جديد يک کار تخصصي است که نياز به زمان و تحقيق زيادي دارد. خواه قصد خريد يک کامپيوتر آماده گيمينگ را داشته باشيد يا قطعاتي را بخريد و خودتان کيس را اسمبل کنيد، تصميم نهايي يک سرمايه‌گذاري بزرگ خواهد بود. اما کدام گزينه بهتر است؟ در ادامه به بررسي کامپيوتر آماده گيمينگ مي‌پردازيم و شما را با مزايا و نحوه خريد بهترين کامپيوتر آماده گيمينگ آشنا مي‌کنيم.

کامپيوتر آماده گيمينگ چيست؟

يک کامپيوتر آماده گيمينگ به اين معني است تمام اجزاي مربوط به راه‌اندازي سيستم گيمينگ را به صورت اسمبل شده خريداري مي‌کنيد. خريد تک تک تجهيزات سيستم گيمينگ فوق‌حرفه‌اي نياز به زمان کافي براي بررسي دقيق دارد. از طرفي شرايط کنوني بازار و روند رو به رشد قيمت‌ تجهيزات کامپيوتري که هر روز ممکن است گران‌تر شوند، تقريبا شرايط را براي خريد اجزاي کيس سيستم گيمينگ 4k‌ به صورت مجزا سخت کرده است.

علاوه بر آن بايد به طور تخصصي با تمام اجزا آشنايي داشته باشيد تا دچار خطاي کاربري براي اتصال اجزا نشويد و بتوانيد يک سيستم سازگار و اقتصادي جمع کنيد. بهترين کامپيوتر آماده گيمينگ راه‌اندازي سيستم را سرعت مي‌بخشد و در هزينه‌ها نيز صرفه‌جويي مي‌کند، بنابراين در اين شرايط خريد کامپيوتر آماده گيمينگ بهترين راه حل است.

راهنماي خريد کامپيوتر آماده گيمينگ

سيستم آماده گيمينگ، شامل تمام اجزاي مهم کيس مانند کارت گرافيک، پردازنده، رم و... است. با اين حال در زمان خريد کيس گيمينگ اسمبل شده بايد تعيين کنيد آيا يک سيستم گيمينگ ميان رده مي‌خواهيد يا حرفه‌ايي؟ کدام مشخصات براي شما به عنوان يک کاربر اهميت بيشتري دارد و قرار است چه بازي‌هايي و در چه سطحي انجام دهيد. قبل خريد کامپيوتر آماده گيمينگ يک ليست از مشخصات استاندارد و مورد نياز خود را تهيه کنيد و با توجه به آن خريد خود را انجام دهيد. خوب است که چند نکته مهم را در زمان بررسي کامپيوتر آماده گيمينگ در نظر بگيريد. هر چه ميزان ظرفيت هارد مورد نياز بيشتر باشد فضاي ذخيره‌سازي بيشتري در سيستم گيمينگ فوق‌حرفه‌ايي خواهيد داشت. هارد به راحتي ارتقا مي‌يابد، بنابراين در زمان خريد اوليه اهميت زيادي ندارد.  قدرت CPU يا پردازنده شما به طور مستقيم با قدرت کامپيوتر آماده گيمينگ شما مرتبط است. هر چه گيگاهرتز پردازنده بيشتر باشد، سي پي يو قدرتمندتر است. اکثر CPUهاي مدرن سرعت متوسط ????از 3 تا 4 گيگاهرتز دارند.

کارت گرافيک يا GPU نقش مهمي در تعيين قدرت سيستم آماده گيمينگ دارد. سرعت ساعت براي اندازه‌گيري قدرت GPU استفاده مي‌شود. با اين حال، يکي ديگر از مشخصات مهم کارت گرافيک، VRAM يا رم ويديويي است که نشان دهنده مقدار حافظه‌اي کارت گرافيک و مستقيماً با قدرت آن ارتباط دارد. در سيستم گيمينگ 4k‌ نياز به VRAM بيشتري داريم.

انتخاب يک RAM مناسب براي بهترين کامپيوتر آماده گيمينگ بسيار اهميت دارد. هرچه رم بيشتري داشته باشيد، کامپيوتر شما براي انجام بازي‌هاي پيچيده‌تر مناسب است. معمولا رم مناسب براي انواع بازي‌ها بهتر است از 16 گيگابايت بالاتر باشد.

سيستم گيمينگ ميان رده

خريد يک کامپيوتر گيمينگ بسيار هيجان‌انگيز و البته پراسترس است. سريع‌ترين راه براي تهيه يک سيستم گيمينگ ميان رده جديد و راه‌اندازي آن، خريد يک سيستم آماده است. سازندگان کامپيوترهاي آماده گيمينگ اغلب با خريد عمده قطعات، هزينه نهايي را کاهش مي‌دهند. با اين حال گاهي اوقات شرکت‌ها کامپيوترهاي آماده خود را با تخفيف‌هايي خوبي ارائه مي‌دهند. پس قيمت کامپيوتر آماده گيمينگ به‌صرفه‌ و اقتصادي است و راه‌اندازي و نصب آن نيز نياز به تخصص و مراحل اضافي ندارد.

سيستم گيمينگ 4K

عرضه اولين مانيتورهاي 4k در سال 2013 فرصتي را براي گيمرها در سراسر جهان فراهم کرد تا تجربه خوبي از بازي‌ها در سطح کاملاً جديد 4k داشته باشند. اکنون سيستم‌ آماده گيمينگ نه‌تنها با کيفيت 4k بلکه بازي 120 فريم در ثانيه را نيز ارائه مي‌دهند. بازي‌هاي با کيفيت 4k‌ جذابيت بالايي دارند که براي اجراي واقعي گرافيک 4k نياز به يک سيستم گيمينگ 4k‌ حرفه‌ايي با يک کارت گرافيک قدرتمند دارند. کامپيوتر آماده گيمينگ متشکل از پردازنده، کارت گرافيک، رم و مادربرد رده بالا، عملکرد کيس را براي اجراي انواع بازي‌هاي پيچيده 4k‌ افزايش مي‌دهد.

همچنين اگر به دنبال تجربه بهترين گرافيک 4k هستيد، کامپيوتر آماده گيمينگ بايد مجهز به يک مانيتور گيمينگ 4K باشد. براي استفاده واقعي از اين فناوري، مانيتورهاي بزرگ‌تر از 27 اينچ ترجيح داده مي‌شود. ممکن است بتوان رزولوشن 4k را روي يک مانيتور 24 اينچي تجربه کرد اما خواندن متن در آن بسيار سخت است.

سيستم گيمينگ فوق‌حرفه‌اي

اصولا گيمرهاي حرفه‌ايي کامپيوتر ترجيح مي‌دهند اجزاي رده بالاي کامپيوتري را يک‌جا جمع کنند. آن‌ها دوست دارند بازي‌هاي خود را با بالاترين تنظيمات ممکن، با بالاترين نرخ فريم و حداکثر نورپردازي RGB اجرا کنند. خوشبختانه، امروزه، سيستم‌هاي گيمينگ فوق‌حرفه‌ايي به گيمر اين امکان را مي‌دهد که اکثر بازي ها را با تنظيمات و کيفيت بالا اجرا کند.

قبل از خريد کامپيوتر آماده گيمينگ بايد بدانيد که همراه شدن CPU قدرتمند با گرافيک عالي، به شما امکان مي‌دهد از بازي با کيفيت بالا لذت ببريد. به طور کلي کارت گرافيک‌هاي رده بالا، مانيتورهايي با کيفيت و رزولوشن بالا، پردازنده‌هاي قدرتمند نسل‌هاي جديد، يک کيس با ابعاد تقريبا بزرگ، مادربرد با اسلات‌هاي متعدد، نورپردازي قابل کنترل حرفه‌ايي RGB و يک رم بالا از اجزا مهم بهترين کامپيوتر گيمينگ هستند.

انتظار مي‌رود که قيمت کامپيوتر آماده گيمينگ فوق‌‌حرفه‌ايي بسيار بيشتر از يک سيستم معمولي و رده پايين گيمينگ باشد. با اين حال، با مشکلات جهاني در زنجيره تامين تجهيزات گيمينگ، هزينه خريد اجزا به صورت جداگانه را براي ساختن يک سيستم گيمينگ به ميزان قابل توجهي افزايش مي‌دهد. در حال حاضر خريد يک کامپيوتر آماده گيمينگ مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 107 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 12:11

در این مقاله راهکارهایی برای چاپ سیاه و سفید با استفاده از پرینتر رنگی بیان می شود ، برای آشنایی با این مقوله تا پایان با ما همراه باشید.

این سناریو را تصور کنید که پروژه دانشگاه خود را که قرار است روز دیگر تحویل دهید ، تمام کرده اید. تنها چیزی که باقی مانده است چاپ و ارسال آن است. شما ، گزینه مورد نیاز را انتخاب کرده و منتظر هستید تا چاپ را انجام دهد. اما با پیغامی مواجه می شوید که قادر به چاپ نیستید و باید کارتریج را جایگزین کنید. در این حالت باید چه کرد؟ باید کارتریج را تعویض کنید اما اگر کارتریج جدیدی وجود ندارد و خرید کالای جدید نیاز به زمان زیادی دارد که شما ندارید باید چه اقدامی کرد.

خوب ، یک راه حل برای این وجود دارد. اگر از جوهر چاپگر Epsonاستفاده می کنید ، یک راه حل سریع و ساده برای چاپ با استفاده از جوهرهای رنگی باقی مانده وجود دارد. اگر جوهر رنگ سیاه تمام شده است و بقیه رنگ ها در آن وجود دارد ، می توانید با استفاده از آن برای مدت زمانی کوتاهی چاپ کنید. اما توصیه می شود در اسرع وقت کارتریج قدیمی را با یک نمونه جدید جایگزین کنید. پس اگر در چاپگر شما جوهر بسیار کمی وجود داشته باشد ، هنوز هم رنگ های باقیمانده می توانند رنگ سیاه برای چاپ ایجاد کنند.

دستورالعمل های برای چاپ سیاه و سفید با استفاده از پرینت رنگی

برای انجام این کار دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

در صفحه کنترل پانل ، به بخش چاپگرها و دستگاه ها بروید.

چاپگر را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک راست کنید تا گزینه کشویی باز شود.

گزینه ها را انتخاب کرده و بر روی گزینه  colour کلیک کنید.

پس از اتمام رنگ مشکی ، گزینه های  colour را انتخاب کرده و  Apply را انتخاب کنید.

این یک روش سریع برای چاپ فوری هنگام چاپ است.

دستورالعمل های برای چاپ سیاه و سفید در ویندوز

اگر ویندوز دارید ، گزینه های زیر را طی کنید:

روند چاپ را متوقف کنید.

به گزینه چاپگر و دستگاه ها بروید. چاپگر را انتخاب کنید.

بر روی گزینه کیفیت کلیک کنید و بخش واضح را به عنوان تنظیم نوع انتخاب کنید.

سپس در گزینه Print Grayscale را انتخاب کنید. با این کار گزینه چاپ شما فقط به تک رنگ محدود می شود. روی OK کلیک کنید.

سپس چاپ را اجرا کنید.

دستورالعمل های برای پرینت سیاه و سفید با استفاده از پرینتر رنگی برای مک

اگر از MAC استفاده می کنید ، لازم است دستورالعمل زیر را برای چاپ با چاپگر Epson خود بدون حتی جایگزین کردن رنگ ، دنبال کنید.

روند ادامه چاپ را متوقف کنید.

Epson Printer Utility را باز کنید.

تنظیمات درایور را انتخاب کنید. روی Permit temporary clack printing کلیک کنید.

اکنون به تنظیمات چاپ بروید. برای تنظیمات ، ساده را انتخاب کنید.

Grayscale را انتخاب کنید و OK را انتخاب کنید.

بنابراین ، با این روش می توانید به راحتی چاپ کنید حتی اگر جوهر وجود نداشته باشد. می توانید چاپ را به صورت تک رنگ تا تعویض کارتریج ادامه دهید.

 

راشین صنعت ...
ما را در سایت راشین صنعت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rashin rashinsanat بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت: 13:16